Flota firmy. Poznaj 10 najpopularniejszych marek 2020 roku
Ranking najpopularniejszych marek flotowych 2020 roku (I kwartał)
W sektorze małych i średnich przedsiębiorstw prawie 20% jednostek jednoznacznie wskazuje Volkswagena jako czołową markę pojazdów w ich firmowej flocie. Kto znalazł się na pozostałych miejscach? Sprawdź!
Dominacja Volkswagena
I kwartał 2020 roku to zdecydowanie dominacja Volkswagena. Marka znajduje się na szczycie najpopularniejszych producentów, a dodatkowo jej wynik jest dwukrotnie wyższy niż 2. i 3. pozycji w rankingu, czyli Mercedesa i Forda. Badanie zostało zrealizowane przez Instytut Keralla Research. Firmy z sektora MŚP deklarują sporą różnorodność marek w swoich flotach, jednak łatwo wymienić 10 najpopularniejszych.
- Volkswagen
- Mercedes-Benz
- Ford
- Skoda
- Opel
- Fiat
- Renault
- Toyota
- Citroen
- Peugeot
Nie tylko top 10
Warto wspomnieć, że przedstawiciele firm wymienili ponad 25 marek, z czego w top 10 zakwalifikowały się tylko te, które zostały wymienione przez przynajmniej 5% badanych. Volkswagen przoduje wśród przedsiębiorstw produkcyjnych oraz jednostek, których flota liczy ponad 50 pojazdów. Co ciekawe, marki Fiat i Renault (odpowiednio 6. i 7. miejsce) najczęściej wybierane są przez firmy zatrudniające do 9 pracowników. Bijąca rekordy sprzedaży na wielu polach Skoda z kolei przeważa w firmach produkcyjnych i handlowych. Poza top 10 wymieniane były takie marki, jak Land Rover, Porsche, Suzuki, Jaguar, Honda, Mitsubishi, Seat, Alfa Romeo oraz Lexus.
Charakterystyka wyborów
Przedsiębiorcy z sektora MŚP wśród cech, na które zwracają największą uwagę podczas wyboru modeli do swojej floty samochodowej wymieniają niski koszt jego eksploatacji. Nie bez znaczenia są także korzystne warunki zakupu danego modelu, a także dobre doświadczenia z daną marką. Co więcej, nie zawsze przedsiębiorcy decydują się na samochody nowe. Bardzo często stawiają na modele używane ale producentów, którzy cieszą się dużą popularnością oraz znane są ze swojej niezawodności. Dużo zmieniła także możliwość najmu długoterminowego, gdyż wiele właścicieli firm obecnie decyduje się na nowe auto wyższej klasy, które do tej pory nie było w ich zasięgu ze względu na ograniczenia finansowe.
Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Carefleet S.A.
- Dowiedz się więcej o monitoringu floty